Informacje

fot. Pixabay / autor: fot. Pixabay
fot. Pixabay / autor: fot. Pixabay

Zasadnicze elementy Tarczy nie wymagają korekty

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 10 kwietnia 2020, 14:30

  • Powiększ tekst

Zasadnicze elementy tego rozwinięcia tzw tarczy antykryzysowej, jakim jest „tarcza finansowa” nie wymagają zmian legislacyjnych; mamy nadzieję, że mechanizm wsparcia firm ruszy już po świętach - mówił w piątek w TVN24 szef kancelarii premiera Michał Dworczyk.

W środę przedstawiona została „tarcza finansowa”, czyli propozycje, które mają pomóc firmom w okresie kryzysu spowodowanego epidemią koronawirusa. Wartość pomocy finansowej, która ma trafić bezpośrednio do firm, ma wynieść ponad 100 mld zł.

Dworczyk pytany, kiedy „tarcza finansowa” będzie przekuta w projekty ustaw, odpowiedział, że za realizację tej „tarczy” będzie odpowiadał Polski Fundusz Rozwoju.

Zasadnicze elementy tego etapu czy tego rozwinięcia tarczy antykryzysowej nie wymagają zmian legislacyjnych” - mówił szef KPRM.

CZYTAJ TEŻ: NBP zaoferuje kredyt wekslowy

Już w kwietniu przedsiębiorcy będą mogli ubiegać się o te subwencje, które będą w części mogły być umarzane w zależności od tego, czy to jest mała, średnia czy duża firma, to ta droga będzie nieco inna, ale wspólne będzie jedno - że procedury będą maksymalnie uproszczone” - dodał Dworczyk.

Szef KPRM poinformował, że mniejsi przedsiębiorcy będą mogli zwracać się o pomoc bezpośrednio do banków współpracujących z PFR, a duże firmy muszą to zrobić za pośrednictwem PFR. Dodał, że cała procedura będzie zinformatyzowana, a formularze można wypełniać on-line. Wszelkie informacje na temat tych subwencji - jak zaznaczył Dworczyk - znajdują się na stronie internetowej PFR.

Mamy nadzieję, że wkrótce po świętach ten mechanizm już ruszy” - dodał.

Dworczyk podkreślał, że cały mechanizm wsparcia z „tarczy antykryzysowej” wyniesie łącznie ponad 300 mld zł.

PAP/ as/

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych