Informacje

fot. Pixabay / autor: fot. Pixabay
fot. Pixabay / autor: fot. Pixabay

Nauka ma problem... z wizerunkiem!

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 12 sierpnia 2020, 08:30

  • Powiększ tekst

Biznes nie ocenia zbyt wysoko instytucji wspierających naukowców. Potrzebują też promocji za granicą - czytamy w środowym „Pulsie Biznesu”.

46 proc. Polaków nie potrafi wskazać wynalazków stworzonych przez rodzimych naukowców. Ich znajomość jest niemal dwa razy mniejsza za granicą, zarówno w UE, jak i w USA - wynika z badania przeprowadzonego przez Fundację Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS)” - czytamy w „PB”.

Jak zaznacza gazeta, badanie było prowadzone także w gronie rodzimych przedsiębiorców. Wśród najbardziej rozpoznawalnych współczesnych wynalazków wymienili: grafen, łazik marsjański, produkty biomedyczne, protezy, niebieski laser. „Zaznaczyć jednak trzeba, że komercjalizacja grafenu i niebieskiego lasera nie zakończyła się międzynarodowym sukcesem, na jaki liczyło środowisko naukowe i biznesowe” - przypomina „PB”.

Wskazano również, że co drugi przedsiębiorca - podobnie jak sami naukowcy i siedmiu na 10 Polaków - twierdzi, że rodzima nauka posiada jednak „dobre kadry profesorskie”.

PAP/ as/

Powiązane tematy

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.