Rosną wydatki na reklamę cyfrową
Spicy Mobile publikuje raport „Świat marketingu po lockdownie” – to podsumowanie badania, w którym wzięło udział blisko stu przedstawicieli rynku mediowego w Polsce.
Sytuacja związana z pandemią wpłynęła nie tylko na zmianę naszego zachowania – zachowanie dystansu społecznego czy wyższe niż wcześniej standardy higieny – ale również na korzystanie z usług cyfrowych i aktywność w internecie. Świat reklamy stanął w obliczu nowych wyzwań. Jakie kanały straciły, a które obroniły swoją pozycję? Jak wygląda pozycja mobile’a na tle innych mediów? Jakie działania są teraz najbardziej perspektywiczne? Z jakimi oczekiwaniami ze strony reklamodawców, wraz z tak zwaną nową normalnością, muszą się zmierzyć domy mediowe? To tylko wybrane pytania, na które odpowiada raport „Świat marketingu po lockdownie”.
„Na bieżąco monitorujemy najnowsze trendy oraz badamy, w jaki sposób użytkownicy korzystają z urządzeń mobilnych. Tym razem postanowiliśmy oddać głos domom mediowym, wydawcom i reklamodawcom” – wyjaśnia Tomasz Kąkol ze Spicy Mobile. – „Na przełomie lipca i sierpnia 2020 r. zrealizowaliśmy badanie ankietowe, do którego zaprosiliśmy przedstawicieli rynku mediowego. Zebraliśmy blisko 100 ankiet od osób odpowiedzialnych za planowanie i realizację kampanii reklamowych. Składają się one na aktualny obraz polskiego rynku reklamowego w obszarze działań, trendów i nastrojów. Oczywiście nie zabraknie odpowiedzi na najważniejsze dla nas pytanie – jak na tle innych kanałów wypada mobile”.
Rosną wydatki reklamowe na reklamę cyfrową, a pozycja mobile’a w media miksie poprawiła się Zgodnie z przewidywaniami rozwój reklamy cyfrowej (desktop i mobile) nie przystopował. W obu kanałach – jak czytamy w raporcie Spicy Mobile – wydatki reklamowe zwiększyły się. Budżety na internet wzrosły w odczuciu niemal 60 procc. badanych przedstawicieli branży mediowej. Na mobile’u wzrost wydatków reklamowych zaobserwował co drugi ankietowany (48,4 proc.), a kolejne 37 proc. uważa, że pozostał on na tym samym poziomie. Wydarzenia z ostatnich miesięcy wpłynęły też na pozycję mobile’a w media miksie. Ponad połowa respondentów uważa, że uległa ona poprawie (53,6 proc.), natomiast w opinii 42 proc. pozostała bez zmian.
Czytaj też: Wzorowa współpraca banków w ramach Tarczy Finansowej PFR
PAP/kp