BLIK da się lubić
3/4 użytkowników bankowych aplikacji mobilnych zadeklarowało, że korzysta - przynajmniej czasami - z BLIK-a, kolejne 23 proc. zna markę, mimo, że jeszcze nie korzysta z usługi.
BLIK zanotował najwyższy wskaźnik indeksu siły marki Brand Power w kategorii płatności - na poziomie 37 proc. w II kw. br., wynika z badania przeprowadzonego przez Kantar. BLIK jest obecnie najsilniejszą marką w kategorii nowoczesnych płatności w Polsce i wzmacnia swoją pozycję. Jest także najszybciej rosnącą w świadomości badanych innowacją na rynku płatności bezgotówkowych.
Mimo, że marka BLIK obecna jest na rynku zaledwie od 5 lat, udało nam się zbudować wśród osób używających aplikacji bankowych świadomość tego, do czego można go wykorzystać oraz przekonać bardzo wielu użytkowników do wypróbowania naszej metody płatności– mówi Monika Król, wiceprezes Polskiego Standardu Płatności (PSP) - operatora BLIK-a.
Wśród funkcji BLIK-a największą popularnością cieszy się możliwość płacenia w e-commerce – 81 proc. badanych wie o takiej funkcji, a 60 proc. z niej korzysta. Na drugim miejscu znalazły się przelewy na numer telefonu BLIK – 78 proc. badanych wskazało, że wie o tego typu funkcji, a połowa korzysta z niej. Na trzecim miejscu znalazły się płatności w tradycyjnych sklepach - z wynikiem - odpowiednio – 73 proc. i 33 proc.
Zdaniem Krzysztofa Ziewca, z Polskiego Standardu Płatności rozpoznawalność BLIK-a rośnie. Znajomość spontaniczna marki to aż 69 proc., a znajomość wspomagana wynosi 97 proc. Ważne jest jednak również to, że zdecydowana większość tych, którzy się z BLIK-iem zetknęli, poleciłaby tę usługę innym – mówi Krzysztof Ziewiec.
BLIK stanowi ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie informatyczne. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności . Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski, Santander Bank Polska. Z BLIKa mogą korzystać również klienci Getin Noble Banku, BNP Paribas Bank Polska, Credit Agricole, Banku Pekao, Inteligo, T-Mobile Usługi Finansowe, a także banków spółdzielczych zrzeszonych w SGB.
Badana przeprowadzono wśród osób w wieku 18-45 lat, posiadające smartfona, użytkowników aplikacji mobilnych na smartfonie (w tym bankowej), posiadających konto w jednym banków: Alior Bank, BNP Paribas, Credit Agricole, Getin Bank, Bank Millennium, Santander Bank Polska, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski, Pekao, T-Mobile Usługi Finansowe, Inteligo, SGB.
ISBnews/RO
CZYTAJ TEŻ: **Aż 97,4 mln transakcji BLIK-iem w II kw. 2020 r.