Informacje

Mekka / autor: Pixabay
Mekka / autor: Pixabay

Rynek nieruchomości w Mekce i Medynie otwarty!

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 9 listopada 2021, 15:30

  • Powiększ tekst

Saudyjski Urząd ds. Rynku Kapitałowego dopuścił możliwość zakupu nieruchomości w Mekce i Medynie dla nie-Saudyjczyków – podał w poniedziałek dziennik Arab News. Święte miejsca islamu pozostają zamknięte dla osób, które nie są muzułmanami. „Ta decyzja będzie miała pozytywny wpływ na wszelkiego rodzaju fundusze nieruchomości”

System własności w Arabii Saudyjskiej zakłada, że nie-Saudyjczycy za zgodą Ministerstwa Spraw Wewnętrznych mogą nabywać nieruchomości wykorzystywane podczas ich pobytu w Królestwie. Przedstawicielstwa zagraniczne są uprawnione do zakupu nieruchomości stanowiących ich siedziby pod warunkiem uzyskania zezwolenia Ministerstwa Spraw Zagranicznych.

Masdżid an-nabawi, Mekka / autor: Pixabay
Masdżid an-nabawi, Mekka / autor: Pixabay

Nowe regulacje dopuszczające nabywanie przez nie-Saudyjczyków nieruchomości w dwóch świętych miastach islamu wpisują się w program Saudi Vision 2030, który ma na celu uczynienie szeroko rozumianego saudyjskiego rynku finansowego bardziej atrakcyjnym dla inwestycji lokalnych i zagranicznych oraz zdywersyfikowanie przyszłych źródeł dochodów Królestwa.

Urząd ds. Rynku Kapitałowego liczy na aktywizację funduszy inwestycyjnych, które przyczynią się do sfinansowania wielu istotnych działań w saudyjskiej gospodarce, głównie w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw.

Ta decyzja będzie miała pozytywny wpływ na wszelkiego rodzaju fundusze nieruchomości – powiedział w rozmowie z telewizją Al-Arabija Alaa Al-Ibrahim, szef sektora funduszy rynków kapitałowych w firmie Alawwal Capital zajmującej się m.in. doradztwem inwestycyjnym.

PAP, mw

CZYTAJ TEŻ: Ekspert: 36 proc. kupionych w III kw. mieszkań to inwestycje

CZYTAJ TEŻ: Dziesiątki nieruchomości na Śląsku przejęte poza prawem

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych