Intercity wybrało pociągi bydgoskiej PESY. Będą jechać 160 km
PKP Intercity rozstrzygnęło przetarg na zakup kolejnych 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT). Wykonawcą zamówienia będzie Pesa Bydgoszcz. Wartość projektu wyniesie ponad 1,3 mld zł. Część środków potrzebnych na realizację kontraktu PKP Intercity chce pozyskać z unijnego programu Infrastruktura i Środowisko - poinformowała w komunikacie spółka.
W ramach prowadzonego postępowania przetargowego na zakup 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych wraz ze świadczeniem usługi utrzymania, PKP Intercity otrzymało 2 oferty. O kontrakt starało się konsorcjum Stadler Polska Sp. z o.o. i Newag S.A. oraz Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz S.A. Najkorzystniejszą ofertę złożyła Pesa Bydgoszcz, która za realizację zamówienia otrzyma 1 320 626 400,00 zł.
Zakup 20 EZT to kolejny element programu inwestycyjnego PKP Intercity o wartości blisko 7 mld zł. Nowoczesne i komfortowe pociągi połączą m.in. Jelenią Górę z Białymstokiem, czy Lublin z Bielsko Białą. Pasażerowie pojadą nimi pod koniec 2015 roku – mówi Paweł Hordyński, członek zarządu PKP Intercity ds. finansowych.
Pociągi będą wyposażone w: zintegrowany system klimatyzacji i ogrzewania, ergonomiczne fotele, gniazdka elektryczne, udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, rozbudowany system informacji pasażerskiej czy miejsca do przewozu rowerów. W toaletach pojawią się przewijaki dla niemowląt.
Nowoczesne składy w barwach PKP Intercity będą przystosowane do prędkości 160 km/h, spełniając wymagania systemu sterowania ruchem ERTMS (z systemem ETCS). 20 pociągów będzie obsługiwało trasy: Jelenia Góra - Wrocław - Łódź - Warszawa - Białystok/Lublin oraz Białystok/Lublin - Warszawa - Koluszki - Częstochowa - Katowice - Bielsko Biała.
Wykonawca dostarczy pociągi do końca października 2015 r. 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych dołączy do 20 składów, które dla PKP Intercity produkuje konsorcjum Stadler Polska Sp. z o.o. oraz Newag S.A. Zgodnie z założeniem pierwszej części inwestycji, pociągi będą kursować na trasach Warszawa - Bydgoszcz, Olsztyn - Kraków, Gdynia - Katowice (przez Łódź) oraz Kraków - Szczecin (przez CMK, Łódź, Poznań).
PKP Intercity planuje sfinansowanie projektu ze środków własnych oraz unijnych pochodzących z funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Jas