Sztuka i bankowość
Bank Pekao S.A. od lat pełni funkcję mecenasa polskiej kultury. Inwestuje w sztukę i popularyzuje wiedzę o niej. Z okazji 25- lecia Bankowości Prywatnej po raz kolejny zaprosił artystów do współpracy.
25 stycznia w Muzeum Plakatu w warszawskim Wilanowie odbyła się premiera albumu pt. „Żubr na Wall Street”. Prace zostały stworzone min. przez Lexa Drewinskiego, Błażeja Ostoja-Lniskiego oraz Kaja Renkasa. Twórcy w kreatywny sposób wyszli naprzeciw działalności biznesowej banku.
Jest to taki moment, który zamykamy obchody 25-lecia bankowości prywatnej. Moment dla mnie bardzo ważny dlatego, że projekt Unique jest związany z plakatem, czyli poproszeniem artystów o to by stworzyli coś, co będzie mariażem sztuki z bankowością i finansami. Jest to też odniesienie do przeszłości, bo już wcześniej współpracowaliśmy z Polską Szkołą Plakatu i ta współpraca się bardzo fajnie układała. To powrót do przeszłości, ale to też jest przyszłość. NFT, rozwiązania nowoczesnej technologii, to jest coś z czego nasi klienci będą korzystać. Już po części korzystają, zwłaszcza ta młodsza grupa osób, mówi Jarosław Fuchs, wiceprezes zarządu Banku Pekao S.A.
Już od powojennych czasów Bank Pekao S.A. pełni funkcję kulturalną i społeczną poprzez fundowanie stypendiów czy finansowanie bibliotek. Obecnie inwestuje w sztukę, co jest istotnym elementem jego strategii.
Świat ponownie zwraca się ku sztuce, choć nie jest to już ta sama forma, którą obserwowaliśmy jeszcze dwie dekady temu. Dziś sztuka wykracza poza ściany galerii i muzeów, stara się być ogólnodostępna, chce docierać do ludzi na wszystkich możliwych płaszczyznach – zarówno realnie, jak i wirtualnie. Sztuka oddziałuje na nas poprzez plakaty na przystankach autobusowych, muralach, w mediach społecznościowych czy w wirtualnej rzeczywistości. Wyraża tak wiele i można zobrazować ją na tyle sposobów, że warto poeksperymentować z jej wykorzystaniem. Dlatego my jako Bankowość Prywatna postanowiliśmy stworzyć coś wyjątkowego – karty Unique, projekt „Żubr na Wall Street”, plakaty w metaverse. Chcemy być pionierem rynku finansowego w szerzeniu Art Brandingu, pokazać naszym klientom inne oblicze bankowości i nadal zapisywać się na kartach historii jako mecenas sztuki, mówi Jarosław Fuchs, wiceprezes zarządu Banku Pekao S.A., nadzorujący Pion Bankowości Prywatnej i Produktów Inwestycyjnych.
O to jak będzie wyglądać przyszłość Banku Pekao S.A. za kilkanaście lat, zapytaliśmy wiceprezesa zarządu podczas obchodów Jubileuszu 25-lecia Bankowości Prywatnej.
Cyfrowa i wirtualna na pewno. Głęboko wierzę, że metawers WEB 3.0 się rozwinie, że będziemy mogli funkcjonować w świecie rzeczywistym, tak jak teraz się spotykamy, ale równocześnie będziemy mieli swój odpowiednik cyfrowy w metawersie, gdzie będziemy mogli robić rzeczy te, które nie będziemy mogli zrobić w realu. Np. gdzieś wewnątrz nas siedzi coś niestandardowego i ten metawers, to będzie takie miejsce, gdzie możemy opuścić trochę twórczej emocji, możemy pokazać siebie z zupełnie innej strony, mówi Jarosław Fuchs.
relacja z jubileuszu, jb