Informacje

Magazyn  na terenie fabryki Volkswagena w Wolfsburgu  / autor: Autorstwa DooMMeeR - Own work by uploader https://www.flickr.com/photos/doommeer/2340829271/, CC BY 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=7284380
Magazyn na terenie fabryki Volkswagena w Wolfsburgu / autor: Autorstwa DooMMeeR - Own work by uploader https://www.flickr.com/photos/doommeer/2340829271/, CC BY 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=7284380

Niemcy: branża motoryzacyjna się pogrąża

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 5 sierpnia 2024, 20:08

  • Powiększ tekst

Niezwykle ważny dla Niemiec przemysł motoryzacyjny zmaga się z wieloma problemami. Nie dość, że musi ciąć koszty i produkcję, to na dodatek coraz częściej jest wypychany za granicę. Czy to już kryzys?

Jak napisał portal Deutsche Welle „w związku z wysokimi cenami energii i nadmierną biurokracją, przedstawiciele przemysłu motoryzacyjnego widzą zagrożenie dla jego produkcji w Niemczech”.

Miejsca pracy w Niemczech mogłyby zostać utrzymane, gdyby energia stała się tańsza, dostawy surowców zabezpieczone, a biurokracja ograniczona. Na to się jednak nie zanosi, bo - jak tłumaczyła Hildegard Mueller, szefowa Niemieckiego Stowarzyszenia Przemysłu Motoryzacyjnego (VDA) w gazecie „Neue Osnabruecker Zeitung” - UE piętrzy nowe przeszkody biurokratyczne.

Wyrzucone miliardy euro

W ciągu ostatnich tygodni wielu producentów samochodów poinformowało o kiepskich wynikach finansowych. Jak tłumaczy forsal.pl problemy wynikają zwłaszcza z topniejącego szybko popytu na auta elektryczne. Sęk w tym, że firmy motoryzacyjne przeznaczyły wcześniej na rozwój tej technologii miliardy euro.

Brak zamówień

Dodatkowo niemieckie firmy mają duże problemy w Chinach, gdzie spada sprzedaż niemieckich aut. A, jak twierdzi Hildegard Mueller, niemieccy producenci sprzedają około 100 razy więcej samochodów w Chinach, niż chińskie marki w Niemczech.

»» Czytaj także tutaj:

Klienci nie chcą kupować drogich niemieckich aut

Jak wynika z danych Instytutu Ifo z Monachium, cytowanych przez forsal.pl  wykorzystanie mocy produkcyjnych w niemieckiej branży motoryzacyjnej spadło do około 78 proc. A to aż o 9 pkt proc. mniej, niż wynosi długoterminowa średnia, ponieważ producenci aut, w tym Volkswagen, zmniejszają produkcję w najbardziej kosztownych zakładach.

Ponad 43 proc. firm, które wzięły udział w badaniu Ifo, narzekało na brak zamówień.

“Przemysł motoryzacyjny pogrąża się coraz większym kryzysie” – napisała w komentarzu do wyników badań przedstawicielka Ifo Anita Wölfl. „W ciągu kilku najbliższych miesięcy prawdopodobnie nie należy spodziewać się istotnej poprawy” – dodała.

na podst. forsal.pl dw.com/pl/bz

»» O bieżących wydarzeniach w gospodarce i finansach czytaj tutaj:

Rząd Tuska wbije polskim przewoźnikom nóż w plecy?

Szału nie ma. Oto emerytura olimpijska Igi Świątek

GITD każe inspektorom łupić kierowców i przewoźników!

Bruksela daje zgodę na fuzję. Powstaje globalny gigant

»» Najnowsze wydanie „Wywiadu Gospodarczego” oglądaj tutaj:

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych