Przewozy Regionalne pierwszy raz w historii na plusie
W tym roku spółka Przewozy Regionalne będzie miała ok. 50 mln zł zysku - powiedział prezes Przewozów Regionalnych Krzysztof Mamiński. W ubiegłym roku przewoźnik miał 88 mln zł straty. - Pierwszy raz w historii spółka będzie na plusie - dodał.
Mogę z dużą pewnością powiedzieć, że w tym roku na wszystkich rodzajach działalności osiągniemy wynik pozytywny. A łącznie na działalności gospodarczej będzie to wynik rzędu 50 mln zł. To dużo, bo pierwszy raz w historii spółka będzie na plusie. Przypomnę tylko, że 2014 r. mieliśmy stratę 88 mln zł - powiedział PAP Mamiński.
Podkreślił, że Przewozy Regionalne(PR) chcą utrzymać pozycję lidera w przewozach pasażerskich. - Chcemy nadal wozić najwięcej pasażerów wszędzie tam, gdzie działamy i nie planujemy pozbywać się naszych oddziałów - podkreślił.
Dodał, że plan restrukturyzacji spółki jest cały czas realizowany. Spółka nie wyklucza, że w ramach optymalizacji zatrudnienia uruchomi kolejny Program Dobrowolnych Odejść. - Będzie on skierowany do konkretnej grupy mam na myśli administrację. Na pewno z PDO będą wyłączone stanowiska eksploatacyjne - powiedział Mamiński. Przypomniał, że spółka w ramach restrukturyzacji zrealizowała już PDO, z którego skorzystało ok. 1200 pracowników.
Pod koniec czerwca 2015 r. marszałkowie 13 regionów zaakceptowali plan restrukturyzacji Przewozów Regionalnych (PR). 30 września 2015 r. Agencja Rozwoju Przemysłu(ARP) i Przewozy Regionalne podpisały umowę dokapitalizowania, na mocy, której ARP objęła większościowy pakiet udziałów (50 plus 1), pokrywając je gotówką w kwocie 770,3 mln zł. Tym samym, ARP - po zarejestrowaniu w KRS w dniu 4 listopada 2015 r. tej operacji - stała się większościowym udziałowcem Przewozów Regionalnych.
Decyzję o udzieleniu Przewozom Regionalnym pomocy publicznej w formie dokapitalizowania poprzedziło przygotowanie przez spółkę planu restrukturyzacji na lata 2015-2018. Został on pozytywnie zaopiniowany przez właścicieli, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta, Agencję Rozwoju Przemysłu i ówczesne Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju. 21 września 2015 r. plan został przedstawiony Komisji Europejskiej, aby wyraziła zgodę na udzieloną pomoc publiczną. Mamiński poinformował, że Komisja Europejska nadal analizuje przesłane dokumenty.
PAP, MS