PKP Intercity liczy, że przewiezie 39,2 mln pasażerów w całym 2017 r.
PKP Intercity przewiózł 20,3 mln podróżnych w pierwszym półroczu br., czyli o 2,6 mln osób (15 proc.) więcej r/r, podała spółka. Liczy, że cały rok zakończy z wynikiem 39,2 mln pasażerów.
Wzrost liczby pasażerów jest widoczny wśród wszystkich grup klientów. To najlepsza połowa roku od siedmiu lat. PKP Intercity zamknęło ubiegły rok liczbą 38,5 mln obsłużonych podróżnych. W tym roku wciąż pozostaje na ścieżce dynamicznego wzrostu – czytamy w komunikacie.
Wyniki osiągnięte w pierwszym półroczu napawają optymizmem. Ponad 3,8 mln osób przewiezionych w czerwcu to dobra prognoza na udany sezon wakacyjny i drugą połowę roku. Mam nadzieję, że 2017 roku zakończymy wynikiem 39,2 mln pasażerów - powiedział prezes PKP Intercity Marek Chraniuk, cytowany w komunikacie.
Dodał, że praca eksploatacyjna od stycznia do czerwca br. wyniosła blisko 29 mln pociągokilometrów. To rezultat zbliżony do porównywanego okresu w 2016 roku. Dobre wyniki przewozowe nie są zatem efektem uruchamiania nowych pociągów, ale zwiększonego zainteresowania usługami PKP Intercity, podkreślił.
W I półroczu 2017 roku najwięcej pasażerów (16,7 mln) podróżowało na pokładach składów ekonomicznych (IC i TLK). Z segmentu pociągów ekspresowych (EIP i EIC) skorzystało blisko 3,2 mln osób, a z przejazdów pociągami międzynarodowymi ponad 0,4 mln klientów, podano również.
Podróżni w ciągu ostatnich sześciu miesięcy najchętniej wybierali przejazdy na trasach z Krakowa, Trójmiasta czy Katowic do Warszawy. Największe wzrosty zanotowano w relacjach z Krakowa do Przemyśla (+73 proc.), z Białegostoku do Warszawy (+63 proc.) i z Olsztyna do stolicy (+43 proc.). Od stycznia do czerwca br. z usług PKP Intercity skorzystało o 40 proc. więcej rodzin, 24 proc. seniorów i 12 proc. studentów niż w tym samym czasie rok wcześniej - czytamy dalej.
PKP Intercity konsekwentnie realizuje przyjętą strategię taborową na lata 2016-2020, na którą przeznaczy ok. 2,5 mld zł. Plan inwestycyjny zakłada modernizację 455 wagonów oraz zakup 55 nowych. Dodatkowo przewoźnik zamierza kupić 40 lokomotyw - 30 elektrycznych i 10 spalinowo- elektrycznych, a kolejnych 20 lokomotyw elektrycznych serii EU/EP07 w ramach modernizacji będzie przystosowanych do prędkości minimum 160 km/h, wskazuje komunikat.
Przewoźnik rozstrzygnął już postępowania na modernizację łącznie 71 wagonów. Dodatkowo spółka ogłosiła m.in. dialog techniczny przed zakupem lekkich lokomotyw manewrowych, przetarg na dostawę 55 wagonów i modernizację 355. Ruszył również nowy projekt wielofunkcyjnych wagonów COMBO o podwyższonym standardzie podróżowania" - zaznaczono w informacji.
W I półroczu 2017 r. w ramach napraw rewizyjnych na czwartym poziomie utrzymania PKP Intercity wyremontowało 227 wagonów i 33 lokomotyw oraz zmodernizowało na piątym poziomie utrzymania 13 wagonów i 3 lokomotywy. Ponad 70 proc. remontów wagonów (167) zrealizował Zakład Usług Taborowych REMTRAK. Przewoźnik do końca roku ma jeszcze w planach naprawy rewizyjne na czwartym poziomie utrzymania 237 wagonów oraz 47 lokomotyw a także modernizację na piątym poziomie utrzymania 89 wagonów i 14 lokomotyw, podsumowano w komunikacie.
PKP Intercity to największy w Polsce kolejowy przewoźnik dalekobieżny. W 2016 roku miał 38,5 mln pasażerów.
Na podst. ISBnews