Ważna rola bankowości pocztowej
We Włoszech, Francji czy w Szwajcarii banki pocztowe w ciągu ostatnich dziesięciu lat stały się ważnymi dla systemu finansowego instytucjami i liderami w wielu obszarach działalności, pisze na łamach najnowszej, trzeciej edycji „Polskiego Kompasu” Sławomir Zawadzki, prezes Banku Pocztowego.
Według niego, bank, który przez 26 lat pozostawał w cieniu istotnych graczy rynkowych, ma pomysł na to, jak powtórzyć sukces sprawdzonego na świecie modelu biznesowego.
Sławomir Zawadzki uważa, że Bank Pocztowy razem z Pocztą Polską mają wszelkie atuty, by w perspektywie kilku lat stworzyć silny podmiot w obszarze usług finansowych w Polsce, który zapewni wesprze realizację Strategii Odpowiedzialnego Rozwoju. - Już najwyższy czas, by wykorzystać największą dostępność, zwłaszcza w mniejszych miejscowościach i na wsi, dokąd na porównywalną skalę nie docierają inne sieci usługowe – pisze prezes Banku Pocztowego.
Zwraca uwagę, że bank stawia na relacyjność i bliskość, osiągalną w małych miejscowościach i lokalnych społecznościach, w których uczciwa, prosta i bezpieczna oferta usług finansowych jest prawdziwą wartością. Przez sieć placówek Poczty Polskiej odwiedzanych rocznie przez blisko 30 mln osób, bank trafia tam, dokąd wielkomiejskim bankom się to nie opłaca – do Polski regionalnej.
To w naturalny sposób predestynuje bank do odegrania aktywnej roli w realizacji rządowej Strategii Odpowiedzialnego Rozwoju (SOR). Jej główny cel zakładający wzrost dochodów i jakości życia Polaków pokrywa się z celami jasno wyartykułowanymi w strategii Banku Pocztowego. Założenia strategiczne Pocztowego mocno wpisują się także w strategię Poczty – pisze Sławomir Zawadzki.
Prezes Banku Pocztowego zwraca uwagę na jego nowe, cyfrowe oblicze, czyli na EnveloBank z mobilną ofertą dla młodych, dynamicznych klientów, dla których naturalnym środowiskiem jest internet. Nowy, cyfrowy wymiar banku, to również rozwój usług e-administracji dostępnych w sieci placówek Banku Pocztowego i Poczty Polskiej, wspieranie obrotu bezgotówkowego oraz współpraca ze start-upami.
Staniemy się bankiem chętnie wybieranym przez polskie rodziny, prawdziwym bankiem dla pokoleń, liderem bankowości detalicznej w Polsce regionalnej, bankiem skutecznie obsługującym mikrofirmy, ważnym, pewnym i bezpiecznym partnerem inicjatyw rządowych. Wystarczy, by tym razem faktycznie Bank Pocztowy i Poczta Polska zrobiły to razem – pisze Sławomir Zawadzki w „Polskim Kompasie 2017”.
Wydanie „Polskiego Kompasu 2017” dostępne jest na stronie www.gb.pl a także w aplikacji Gazety Bankowej na urządzenia mobilne.
Polecamy i zachęcamy do lektury tego wyjątkowego rocznika