Informacje

Sławomir Zawadzki, prezes Banku Pocztowego / autor: fot. materiały prasowe
Sławomir Zawadzki, prezes Banku Pocztowego / autor: fot. materiały prasowe

Ważna rola bankowości pocztowej

Gazeta Bankowa

Gazeta Bankowa

Najstarszy magazyn ekonomiczny w Polsce.

  • Opublikowano: 21 października 2017, 09:34

    Aktualizacja: 21 października 2017, 09:36

  • Powiększ tekst

We Włoszech, Francji czy w Szwajcarii banki pocztowe w ciągu ostatnich dziesięciu lat stały się ważnymi dla systemu finansowego instytucjami i liderami w wielu obszarach działalności, pisze na łamach najnowszej, trzeciej edycji „Polskiego Kompasu” Sławomir Zawadzki, prezes Banku Pocztowego.

Według niego, bank, który przez 26 lat pozostawał w cieniu istotnych graczy rynkowych, ma pomysł na to, jak powtórzyć sukces sprawdzonego na świecie modelu biznesowego.

Sławomir Zawadzki uważa, że Bank Pocztowy razem z Pocztą Polską mają wszelkie atuty, by w perspektywie kilku lat stworzyć silny podmiot w obszarze usług finansowych w Polsce, który zapewni wesprze realizację Strategii Odpowiedzialnego Rozwoju. - Już najwyższy czas, by wykorzystać największą dostępność, zwłaszcza w mniejszych miejscowościach i na wsi, dokąd na porównywalną skalę nie docierają inne sieci usługowe – pisze prezes Banku Pocztowego.

Zwraca uwagę, że bank stawia na relacyjność i bliskość, osiągalną w małych miejscowościach i lokalnych społecznościach, w których uczciwa, prosta i bezpieczna oferta usług finansowych jest prawdziwą wartością. Przez sieć placówek Poczty Polskiej odwiedzanych rocznie przez blisko 30 mln osób, bank trafia tam, dokąd wielkomiejskim bankom się to nie opłaca – do Polski regionalnej.

To w naturalny sposób predestynuje bank do odegrania aktywnej roli w realizacji rządowej Strategii Odpowiedzialnego Rozwoju (SOR). Jej główny cel zakładający wzrost dochodów i jakości życia Polaków pokrywa się z celami jasno wyartykułowanymi w strategii Banku Pocztowego. Założenia strategiczne Pocztowego mocno wpisują się także w strategię Poczty – pisze Sławomir Zawadzki.

Prezes Banku Pocztowego zwraca uwagę na jego nowe, cyfrowe oblicze, czyli na  EnveloBank z mobilną ofertą dla młodych, dynamicznych klientów, dla których naturalnym środowiskiem jest internet. Nowy, cyfrowy wymiar banku, to również rozwój usług e-administracji dostępnych w sieci placówek Banku Pocztowego i Poczty Polskiej, wspieranie obrotu bezgotówkowego oraz współpraca ze start-upami.

Staniemy się bankiem chętnie wybieranym przez polskie rodziny, prawdziwym bankiem dla pokoleń, liderem bankowości detalicznej w Polsce regionalnej, bankiem skutecznie obsługującym mikrofirmy, ważnym, pewnym i bezpiecznym partnerem inicjatyw rządowych. Wystarczy, by tym razem faktycznie Bank Pocztowy i Poczta Polska zrobiły to razem – pisze Sławomir Zawadzki w „Polskim Kompasie 2017”.

Wydanie „Polskiego Kompasu 2017” dostępne jest na stronie www.gb.pl a także w aplikacji Gazety Bankowej na urządzenia mobilne.

Polecamy i zachęcamy do lektury tego wyjątkowego rocznika

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych