Polacy lubią pracować w zagranicznych firmach
Z badania przeprowadzonego przez Nielsen Polska wynika, że ponad połowa Polaków pozytywnie postrzega firmy francuskie, amerykańskie i niemieckie - czytamy w Business Insider
Badanie przeprowadzono w lipcu i sierpniu na zlecenie Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej.
Co druga zapytana osoba chciałaby pracować w firmie zagranicznej, tylko 25 proc. wybrałoby firmę lokalną. Dla jednej trzeciej respondentów narodowość przedsiębiorstwa nie ma znaczenia.
Badani wskazują, że francuskich pracodawców wyróżnia kreatywność, innowacyjność i tworzenie przyjaznej atmosfery. Niemcy są postrzegani jako pracodawcy na dłużej. U Amerykanów kusi nieformalny styl pracy.
Jako pracodawcy firmy francuskie postrzegane są pozytywnie przez ponad połowę Polaków, negatywnie jedynie przez 4 proc. respondentów. Francuzi są wybierani głównie ze względu na styl pracy (58 proc. odpowiedzi), zainteresowanie kulturą tego kraju (44 proc.), ale również z powodu oferowanych warunków zatrudnienia (39 proc.). Podobnie postrzegane są firmy amerykańskie i niemieckie, które zostały pozytywnie ocenione przez odpowiednio 55 proc. i 59 proc. respondentów.
więcej danych uzyskanych w badaniu przeczytasz w artykule w Business Insider
AR/BI