Polacy pokochali bankowość mobilną. 10 proc. wzrost użytkowników
Na koniec września br. ponad 10 mln klientów aktywnie korzystało z aplikacji bankowych w swoich telefonach - wynika z najnowszego raportu NetBanku, zaprezentowanego przez Związek Banków Polskich. Oznacza to blisko 10 proc. wzrost użytkowników mobilnej bankowości w III kw. br.
III kwartał 2019 przyniósł istotny wzrost w sferze popularności bankowości mobilnej. Według danych na koniec września, ponad 10 mln klientów aktywnie korzystało z aplikacji bankowych w swoich telefonach - wynika z raportu NetBank.
Jak wskazano, liczba osób korzystających z aplikacji zwiększyła się w ciągu trzech miesięcy o milion: z 9,5 mln w końcu czerwca do 10,4 mln na koniec września.
Oznacza to blisko 10 proc. przyrost aktywności w tym kanale kontaktu z bankiem - napisano.
W raporcie napisano, że w stosunku do ubiegłego roku, wzrost faktycznego wykorzystania bankowości mobilnej wśród klientów wyniósł blisko 32 proc. Na koniec września 2018 r. z aplikacji bankowych na urządzeniach mobilnych korzystało 7,8 mln klientów.
Z raportu wynika, że liczba rachunków klientów indywidualnych mających możliwość korzystania z bankowości elektronicznej wyniosła 37,27 mln - ponad 618 tys. (1,69 proc.) więcej niż w poprzednim okresie.
Odnotowano nieznaczny spadek użytkowników, którzy co najmniej raz w miesiącu logują się do e-bankowości (-0,3 proc. względem II kwartału 2019 r.). Na koniec września było ich łącznie 18,066 mln.
Klienci z sektora MSP posiadający rachunki bankowe z dostępem do bankowości elektronicznej posiadali łącznie 2 875 tys. kont w bankach. Liczba małych i średnich przedsiębiorstw, które każdego miesiąca korzystają z elektronicznego dostępu do swojego rachunku na koniec września 2019 roku wynosiła 1,73 mln. Oznacza to wzrost o 4,95 proc. w III kwartale. W ujęciu rocznym, wzrost przedsiębiorstw korzystających z bankowości elektronicznej na co dzień wyniósł natomiast 18,8 proc.
SzSz (PAP)