Alibaba podbija Wall Street
W piątek uwagę inwestorów po obu stronach Oceanu przyciągnęły informacje napływające ze Stanów Zjednoczonych, gdzie na nowojorskiej giełdzie odbył się długo oczekiwany debiut Alibaby – chińskiego lidera branży e-commerce, będącego odpowiednikiem takich serwisów jak Amazon czy Ebay.
Jak wynika z informacji opublikowanych przez „The Wall Street Journal” na portalach należących do Alibaby odbywa się ponad 80% internetowego handlu w Państwie Środka, którego wartość wyniosła w ubiegłym roku około 300 mld dolarów. Ogromne zainteresowanie akcjami dalekowschodniego giganta sprawiło, że oferta publiczna Alibaby – wynosząca 21.8 mld dolarów – okazała się najwyższą w historii Wall Street. Wiele wskazuje na to, że po udanym debiucie, Alibaba może stać się jedną z najbardziej interesujących firm dla inwestorów poszukujących okazji wśród spółek z branży technologicznej.
Ze względu na niewielką ilość publikacji makroekonomicznych, początek tygodnia na rynku walutowym powinien upłynąć dosyć spokojnie. Popołudniu, uwagę inwestorów zza Oceanu przyciągną jedynie wiadomości docierające z tamtejszego rynku nieruchomości – analitycy spodziewają się wzrostu sprzedaży nieruchomości na rynku wtórnym w Stanach Zjednoczonych do poziomu 5.2 mld.