Informacje

szef InPostu Rafał Brzoska / autor: Rafał Brzoska/ Twitter
szef InPostu Rafał Brzoska / autor: Rafał Brzoska/ Twitter

Szef InPostu o spadku koniunktury i skutkach dla e-commerce

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 11 maja 2022, 12:41

  • 1
  • Powiększ tekst

Kulminacja negatywnych czynników dla sektora e-commerce nastąpi w II i III kw. 2022 r., kiedy na większości światowych rynków możliwy będzie spadek tempa wzrostu lub nawet spadek rynku w ujęciu nominalnym, uważa prezes InPostu Rafał Brzoska. Według niego nastąpi odchodzenie od dostaw door-to-door na rzecz dostaw do punktów odbioru

Drugi-trzeci kwartał naszym zdaniem to będzie kulminacja negatywnych zdarzeń, czyli prawdziwy efekt inflacyjny, szoku energetycznego. I pytanie, czy wyjdziemy z tego po dwóch kwartałach jako globalna ekonomia, czy przedłuży się to na kolejne kwartały. Ale na to nie mamy, niestety, wpływu - powiedział Brzoska podczas telekonferencji prasowej.

Strategicznie uważamy, że online będzie rósł. Mamy do czynienia w tym roku ze spowolnieniem - I, II, III kwartał możemy widzieć na większości światowych rynków spadek tempa lub spadek nominalny rynku e-commerce’owego. Widać to już w zmienionych prognozach wielu zagranicznych spółek e-commerce’owych - dodał.

Na pogorszenie sytuacji branży wpływa presja inflacyjna, ale większość z zagranicznych graczy wskazuje przede wszystkim na wzrost kosztów logistycznych w związku ze wzrostem cen ropy.

Ceny paliwa będą rosły, a dla większości e-commerce’u koszt logistyki będzie kluczowym driverem pogorszenia zyskowności lub wręcz spowolnienia tempa wzrostu - wskazał Brzoska.

W efekcie InPost liczy na trend odchodzenia od dostaw door-to-door na rzecz dostaw do punktów odbioru.

I InPost, będąc operatorem na 9 rynkach europejskich, ma gigantyczną szansę - i to jest nasze przekonanie - w najbliższych 2-3 latach, taki widzimy opportunity window, zwiększyć znacząco swoją ekspozycję na online, na e-commerce. Uważamy, że możemy zostać kluczowym partnerem dla większości z nich, bo wszyscy ci, którzy do dzisiaj promowali door-to-door, czyli dostawy kurierskie do drzwi, będą w przyspieszonym tempie odwracać ten trend - podsumował prezes.

InPost to platforma dostaw dla e-commerce. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć Paczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także świadczy usługi kurierskie i fulfillment dla sprzedawców e-commerce w Polsce. W lipcu 2021 r. sfinalizował przejęcie francuskiej spółki Mondial Relay. W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam.

Czytaj też: KE chwilowo zwolni Węgry, Czechy, Słowację z embarga na ropę

isbnews.pl/mt

Powiązane tematy

Komentarze