Informacje

Radio / autor: fot. Fratria
Radio / autor: fot. Fratria

Kryzys branży? Radia słuchamy coraz rzadziej

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 13 marca 2024, 21:45

  • Powiększ tekst

Średnio 18,1 mln Polaków słuchało w 2023 r. radia - wynika z badania Audio Track, opublikowanego przez Krajowy Instytut Mediów. Najlepsze rezultaty zanotowały RMF FM, Radio Zet i Radio ESKA. Liczba odbiorców radia spada - rok temu było ich ponad 20 mln.

Opublikowany na stronie internetowej Krajowego Instytutu Mediów raport przedstawia uśrednione wyniki pomiaru rocznego, które zestawiono z rezultatami z roku 2022. Prezentuje zasięg radia, a także omawia zmiany dotyczące sposobu jego słuchania. Podsumowuje wyniki grup radiowych i poszczególnych stacji.

Kto na topie?

Najlepszy wynik słuchalności w 2023 r. osiągnęła stacja RMF FM - słuchało jej dziennie ok. 17,9 proc. odbiorców. Kolejne w rankingu są: Radio ZET (9,8 proc., wzrost o 0,4), Radio ESKA (5,3 proc., spadek o 0,8), Jedynka PR (4,7 proc.) i Audytorium 17 (3,7 proc.).

»» O bieżących wydarzeniach w gospodarce i finansach czytaj tutaj:

Już jest jasne! Rząd Tuska podwyższa VAT na żywność

Czy Orlen radykalnie zmieni źródła dostaw ropy?

Wyłączenia prądu dla odbiorców są już nieuchronne

Liderem zestawienia pozostaje Grupa RMF (RMF FM, RMF MAXX, RMF Classic, RMF24, Radio GRA), jej wynik spadł jednak wobec zeszłorocznego o ok. 2 proc. Umocniła się pozycja Grupy Eurozet (Radio ZET, TOK FM, Radio Złote Przeboje, Radio Plus, Antyradio, Radio Pogoda, Meloradio, Rock Radio, Chillizet), wyniki Polskiego Radia (Program 1 PR, Program 2 PR, Program 3 PR, PR24) pozostały wobec 2022 r. bez zmian, utrzymując się na poziomie 7 proc.; Audytorium 17, obejmujące 23 lokalne stacje PR, zanotowało wynik 3,7 proc. (spadek z 3,8).

Ilu słuchaczy radia?

Z badań wynika, że audytorium radiowe w Polsce wynosi średnio 18,1 mln słuchaczy dziennie. Liczba odbiorców spada - w 2022 r. wynosiła 20,1 mln. Słuchacze pozostają wierni jednej stacji, napisano w zamieszczonym na stronie KIM dokumencie, spędzają przy odbiornikach nieco ponad 3 godziny dziennie, tyle samo, co w 2022 r.

Kto słucha najwięcej?

Największą popularność radio osiąga wśród osób między 30. a 64. rokiem życia” - czytamy - „Wyższe zasięgi obserwowane są wśród osób aktywnych zawodowo. Relatywnie częściej słuchają radia osoby z wykształceniem średnim bądź wyższym oraz te jeżdżące samochodem”. Radia samochodowe wyprzedziło domowe odbiorniki jako najpopularniejsze urządzenie do słuchania - dalej w zestawieniu plasują się telefony komórkowe i telewizory. Największą słuchalność radio osiąga w godzinach porannych.

PAP/ as/

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych