Informacje

Polskie firmy wchodzą na irański rynek

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 30 maja 2018, 14:26

  • Powiększ tekst

Władze prowincji Fars są gotowe do współpracy z polskimi przedsiębiorcami - powiedział szef teherańskiego biura PAIH Jarosław Kaczyński. Chodzi m.in. o inwestycje z branży energetyki solarnej, a także zwiększenie wymiany handlowej w sektorze budowlanym czy rolno-spożywczym

Jak podkreślił Kaczyński, sektor budowlany, rolno-spożywczy, kosmetyczny, papierniczy i farmaceutyczny, to obszary o największym potencjale wzrostu, jeśli chodzi o wymianę handlową między Polską a Iranem.

Natomiast współpracę w dziedzinie inwestycji rokuje branża energetyki solarnej” - zaznaczył Kaczyński, który uczestniczył w spotkaniu pracowników teherańskiego biura Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu z przedstawicielami prowincji Fars.

Rozmowy przede wszystkim dotyczyły możliwości inwestycyjnych polskich firm w Iranie oraz współpracy w ramach specjalnej strefy ekonomicznej - Miasteczka Przemysłowego w Szirazie. „Region stawia na rozwój energetyki solarnej, dlatego szuka inwestorów w farmach słonecznych” - wyjaśnił Kaczyński.

Jak wskazał, prowincja Fars to przede wszystkim rolnictwo, jednak znajdują się tam również „okazałe instalacje rafineryjne i fabryki petrochemii. Właśnie te branże: rolnictwo i energetyka stanowią największą wartość dodaną regionu” - zaznaczył.

Szef biura handlowego PAIH w Teheranie dodał, że ważnym elementem rozwoju gospodarczego prowincji jest także turystyka. Stolica regionu, Sziraz to kolebka perskiej kultury - w odległości 60 km od miasta znajduje się starożytne Persepolis.

Kaczyński zapowiedział, że zgodnie z polityką władz Fars i dzięki wsparciu Ambasady Islamskiej Republiki Iranu w Warszawie, jedno z polskich miast ma zostać partnerem prowincji Fars oraz miasta Sziraz. „Planowane są działania w kierunku sformalizowania tej współpracy” - wskazał.

SzSz (PAP)

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych