Informacje

Ponad 60% Polaków woli robić zakupy w dyskontach, supermarketach i małych sklepach osiedlowych  / autor: Pixabay.com
Ponad 60% Polaków woli robić zakupy w dyskontach, supermarketach i małych sklepach osiedlowych / autor: Pixabay.com

Większość Polaków woli robić zakupy w mniejszych sklepach

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 6 listopada 2019, 17:20

  • 0
  • Powiększ tekst

Ponad 60% Polaków woli robić zakupy w dyskontach, supermarketach i małych sklepach osiedlowych w pobliżu miejsca zamieszkania, wynika z badania SW Research.

Małe supermarkety i dyskonty bardzo skutecznie zagospodarowały niszę między formatami wielkopowierzchniowymi a kameralnymi osiedlowymi sklepikami czy sieciami sklepów convenience. Mogły o tym zadecydować dwa niezależne czynniki. Po pierwsze, unikatowe połączenie znanego asortymentu w atrakcyjnej cenie z dobrą organizacją wnętrza sklepu. Drugi czynnik to zachodzące zmiany w naszych w stylach zakupowych, szczególnie jeżeli chodzi o e-commerce. Przeniesienie części zakupów do sfery online sprawia, że wybieramy sklepy lepiej dopasowane do naszych bieżących potrzeb - hipermarkety nagle okazują się za duże, a osiedlowe sklepy nie mają wystarczającej oferty - powiedział Piotr Zimolzak z Agencji Badań Rynku i Opinii SW Research, cytowany w komunikacie.

Jak wynika z badania, współcześni polscy klienci są przywiązani do konkretnych produktów. Ponad 88% z nas deklaruje, że ma swoje ulubione towary, które wybiera najczęściej. Tylko 12% Polaków podejmuje decyzje zakupowe dopiero przy półkach w sklepie. Szeroki asortyment jako kryterium wyboru sklepu wydaje się zatem tracić na znaczeniu, podkreślono.

Największe zmiany widoczne są w dużych hipermarketach sieci - w ponad 50 placówkach zmniejszone zostały sale sprzedaży - średnio o jedną trzecią. Mimo mniejszej powierzchni asortyment sklepów wciąż składa się z tysięcy produktów różnych kategorii. Największą część oferty stanowią produkty spożywcze, ale dostępne są również sezonowe produkty przemysłowe czy popularna marka odzieżowa F&F” - czytamy dalej.

Badanie dla Tesco Polska przeprowadziło SW Research w październiku 2019, na próbie N=1 027.

ISBnews, KG

Powiązane tematy

Komentarze