Informacje

Podwyżki dla pracowników za narażanie się na zakażenie koronawirusem  / autor: Mercadona, wikipedia
Podwyżki dla pracowników za narażanie się na zakażenie koronawirusem / autor: Mercadona, wikipedia

Koronawirus: Podwyżki dla pracowników hipermarketów

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 15 marca 2020, 19:45

  • Powiększ tekst

Hiszpańska sieć sklepów Mercadona zapowiedziała zwiększenie o 20 proc. wynagrodzenia swoich pracowników w marcu ze względu na ich narażanie się z powodu koronawirusa.

Jak powiedziano w komunikacie, pracownicy sklepów korzystają z  niewielkiej ochrony – na którą składają się tylko rękawiczki, czasami maski a czasami plastikowa przegroda, która oddziela ich od klientów. Tymczasem pracownicy supermarketów i sklepów spożywczych obsługują tysiące klientów i narażają się na możliwe rozprzestrzenianie się koronawirusa.

Próbując zrekompensować tę sytuację, sieć Mercadona postanowiła w piątek przyznać wszystkim swoim pracownikom premię w wysokości 20 proc. wynagrodzenia brutto w marcu.

Sieć była wcześniej krytykowana za to, że nie ogranicza dostępu do swoich sklepów, aby klienci mogli znajdować się w bezpiecznej odległości, która minimalizuje możliwość zarażenia.

Według źródeł z Mercadona, 90 000 pracowników otrzyma w marcu 20 proc. premii od wynagrodzenia brutto.

Jesteśmy sektorem strategicznym, którego zadaniem jest codzienne dostarczanie obywatelom produktów. Dlatego komitet zarządzający wraz z prezydentem -Juanem Roigiem na czele, postanowili docenić ten wysiłek, jaki pracownicy podejmują - powiedziała sieć z Walencji.

Wczoraj prezydent Mercadona odwiedził różne placówki, aby wyrazić poparcie dla pracowników.

Czytaj także:W. Brytania nie wyklucza izolacji 70. na kilka miesięcy

Mercadona rozwinęła się znacząco w latach 80. i 90. XX wieku, m.in. poprzez przejęcia innych drobniejszych sieci. Obecnie jest jedną z największych firm rodzinnych na świecie

elpais.com/gr

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych