Oszuści znaleźli nowy sposób. Podszywają się pod banki
W ostatnich dniach cyberprzestęcy coraz częściej podszywają się pod instytucje finansowe
Przestępcy dzwonią ze znanego użytkownikowi numeru oraz przedstawiają się jako pracownicy banku i pod pretekstem podejrzanych operacji na kartach płatniczych lub próby zmiany danych, chcą zweryfikować ich prawdziwość. W ten sposób chcą wyłudzić takie informacje jak PESEL, czy panieńskie nazwisko matki - informuje portal Komputer Świat.
Wspomniane dane są najczęściej wykorzystywane przez banki przy weryfikacji klientów. Podanie ich złodziejom może być bardzo kosztowne. Jest to możliwe jest technice zwanej spoofing. Dzięki niej przestępcy mogą dzwonić z numerów telefonów przypisanych instytucjom bankowym.
Komputer Świat twierdzi, że są sposoby na obronę przed atakiem przestępców. Pierwszą z nich jest rozłączenie się i oddzwonienie do banku. Druga, to naleganie na weryfikację hasła telefonicznego, które wykorzystywane jest przez banki do sprawdzania tożsamości użytkownika.
A dla bezpieczeństwa - jeżeli nie znamy numeru i mamy pewność, że nie jesteśmy związani z bankiem (po sprawdzeniu np. w Internecie), to lepiej w ogóle nie odbierać telefonu.
Czytaj też: Cyberatak na Europejską Agencję Leków
Komputer Świat/KG