Informacje

PKP Intercity będzie miało więcej nowoczesnych wagonów / autor: Fot. Fratria
PKP Intercity będzie miało więcej nowoczesnych wagonów / autor: Fot. Fratria

Wielki kontrakt na 300 wagonów

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 1 marca 2024, 17:09

  • 0
  • Powiększ tekst

PKP Intercity rozstrzygnęło przetarg na dostawę 300 wagonów. Wartość projektu to ponad 4 mld 238,5 mln zł brutto. Kontrakt zawiera też prawo opcji na dodatkowe 150 wagonów. Wartość kontraktu z opcją to 6 mld 357,9 mln zł.

Jak w piątek poinformowała kolejowa spółka za realizację dostaw będzie odpowiadać firma H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych z siedzibą w Poznaniu.

200 km na godzinę

Pod koniec 2022 roku PKP Intercity ogłosiło przetarg na dostawę 300 nowych wagonów, z opcją na kolejnych 150. Rok później przewoźnik otworzył oferty złożone przez dwóch producentów: H. Cegielski – Fabrykę Pojazdów Szynowych z Poznania oraz NEWAG z Nowego Sącza.

„Właśnie rozstrzygnęliśmy największy w historii spółki przetarg pod względem liczby pojazdów. Dzięki realizacji tego zamówienia w 2028 roku będziemy dysponować minimum 300 wagonami różnego typu, zaprojektowanymi w nowym designie, co pozwoli zaoferować pasażerom nowy standard podróży i zachęcić jeszcze więcej osób do korzystania z przejazdów dalekobieżnych” – powiedział członek zarządu PKP Intercity Jarosław Oniszczuk.

Nowe wagony będą dostosowane do prędkości podróżnej 200 km/h.

Modernizują i kupują

PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który zapewnia komunikację pomiędzy dużymi miastami oraz popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju, a także umożliwia podróżowanie po Europie.

PKP Intercity zyskało ponad miliard zł na inwestycje z UE

PKP Intercity przeznaczyło już 11 mld zł na modernizację swojego taboru. Spółka zmodernizowała już ponad 900 wagonów, a od marca do floty przewoźnika dołączy kolejnych 40 wagonów. Spółka kupiła też 81 nowych wagonów. PKP Intercity zmodernizowało ponadto 167 lokomotyw i kupiło 43 nowe.

W maju i czerwcu tego roku spółka otrzyma kolejne nowe lokomotywy typu Griffin. Spółka zmodernizowała ponadto 14 EZT-ów typu ED74 i kupiła 12 nowych EZT-ów typu FLIRT. Spółka planuje ponadto do końca marca tego roku ogłosić przetarg na 23 elektryczne zespoły trakcyjne, które będą mogły przewozić pasażerów z prędkością 250 km/h.

Łukasz Pawłowski (PAP)/bz

»» O bieżących wydarzeniach w gospodarce i finansach czytaj tutaj:

Uwaga, szpiegujące „elektryki” z Chin!

Umowa zbrojeniowa. Koreańczycy gotowi. A nasz rząd?

Zbroją Rosję na potęgę

Rolnicy jedno, Donald Tusk drugie

„Gazeta Bankowa”: Gdzie jest plan na gospodarkę?

Powiązane tematy

Komentarze