Kolejny przetarg na audyt CPK unieważniony. Zaskoczeni?
Spółka Centralny Port Komunikacyjny zdecydowała o unieważnieniu postępowań na wyłonienie wykonawców audytów zewnętrznych dla części kolejowej i z obszaru marketingu - poinformowała w poniedziałek PAP spółka. Do przetargu nie zgłosili się potencjalni wykonawcy - dodała.
Spółka Centralny Port Komunikacyjny w marcu informowała, że dała potencjalnym oferentom dodatkowy miesiąc na przygotowanie ofert w przetargach na audyty zewnętrzne. Dla audytów w części kolejowej i z obszaru marketingu nowy termin otwarcia ofert był 24 maja, a dla audytu dotyczącego innych projektów i z obszaru lotniskowego – to 29 maja.
„Spółka CPK podjęła decyzję o unieważnieniu postępowań na wyłonienie wykonawców audytów zewnętrznych dla części kolejowej i z obszaru marketingu. Powodem było niezgłoszenie się do przetargu potencjalnych wykonawców” - poinformowano w poniedziałkowym komunikacie.
Przypomniano, że wcześniej, z końcem marca 2024 r., spółka przekazała do Biura Pełnomocnika Rządu ds. CPK komplet dokumentów będących raportami z audytów wewnętrznych.
Decyzja o losach CPK na podstawie analiz ekspertów spółki
„Raporty te jako analizy przygotowane przez ekspertów branżowych zatrudnionych w spółce są wystarczającą bazą informacyjną do sformułowanej rekomendacji Pełnomocnika Rządu ds. CPK” - podano.
Spółka zaznaczyła, że ”z uwagi na kompleksowość Programu CPK projekt będzie poddany dalszej ocenie i analizom„.
Pod koniec marca br. spółka nie rozstrzygnęła przetargu na audyt finansowy z powodu braku ofert.
»» O ostatnich wydarzeniach wokół CPK czytaj tutaj:
Niejednoznaczna zapowiedź wicepremiera w sprawie CPK
CPK - czyli Polska może być gospodarczą potęgą
Wreszcie się udało: spółka CPK złożyła wniosek
Spółka Centralny Port Komunikacyjny została powołana do przygotowania i realizacji Programu wieloletniego Centralnego Portu Komunikacyjnego, obejmującego m.in. budowę nowego lotniska centralnego dla Polski oraz inwestycji towarzyszących - np. linii kolejowych, dróg ekspresowych i autostrad.
Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który ma zintegrować transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach tego projektu w odległości 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3 tys. hektarów ma być wybudowany port lotniczy. W skład CPK mają wejść też inwestycje kolejowe: węzeł przy porcie lotniczym i połączenia na terenie kraju, które mają umożliwić przejazd między Warszawą a największymi polskimi miastami w czasie nie dłuższym niż 2,5 godz. CPK jest w 100 proc. własnością Skarbu Państwa.
PAP, sek
WYPEŁNIJ ANKIETĘ. Pomóż nam ulepszyć wGospodarce.pl!
»» O bieżących wydarzeniach w gospodarce i finansach czytaj tutaj:
Niemiecki gigant zatrudni Polaków. Na start 15 000 zł netto
Polskie mięso przegrywa na wszystkich rynkach