Informacje

Ukraińska spółka planuje eksploatować tabor kolejowy o szerokości toru 1435 i 1520 mm / autor: Pixabay
Ukraińska spółka planuje eksploatować tabor kolejowy o szerokości toru 1435 i 1520 mm / autor: Pixabay

PKP Cargo z problemami. Ukraińcy wejdą w lukę?

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 28 czerwca 2024, 07:30

  • Powiększ tekst

Spółka Ukrainian Railways Cargo Poland otrzymała licencję na wejście na europejski rynek kolejowych przewozów towarowych. Odpowiednia licencja przewoźnika kolejowego została przyznana przez Urząd Transportu Kolejowego Polski - poinformowały w czwartek służby prasowe ukraińskich kolei.

Nadal systematycznie pracujemy nad europejską integracją kolei i rozwojem usług międzynarodowych. Uzyskanie licencji jest kolejnym krokiem w kierunku stworzenia pełnoprawnego międzynarodowego operatora kolejowego, który będzie w stanie zaoferować swoim klientom jedną usługę transportu transgranicznego. Pracujemy również nad rozwojem i zatwierdzeniem nowych tras międzynarodowych” - powiedział Jewhen Liaszczenko, prezes zarządu Ukrzaliznyci.

Na pierwszym etapie działalności jako przewoźnik, Ukrainian Railways Cargo Poland ma skupić się na zwiększeniu wolumenu ruchu przez ukraińsko-polskie przejścia graniczne. W ten sposób polscy i ukraińscy spedytorzy otrzymają usługę „od drzwi do drzwi” od jednego operatora, bez konieczności zawierania szeregu umów z różnymi firmami.

Ponadto spółka planuje w przyszłości eksploatować tabor kolejowy o szerokości toru 1435 i 1520 mm, co pozwoli jej na sprawne działanie na wszystkich przejściach granicznych z Polską.

Pełna oferta usług w Polsce od 2025 r.

Oczekuje się, że Ukrainian Railways Cargo Poland rozpocznie świadczenie pełnoprawnych zintegrowanych usług transportowych w przyszłym roku.

W dniu 30 czerwca 2023 r. Ukrzaliznycia zarejestrowała przyszłego europejskiego operatora, który połączy transport między Ukrainą a krajami europejskimi - spółkę Ukrainian Railways Cargo Poland.

Z Kijowa Iryna Hirnyk (PAP), sek

»» O bieżących wydarzeniach w gospodarce i finansach czytaj tutaj:

Fatalny stan finansów - za błędy Tuska zapłacą Polacy

Farsa! Obajtek bez absolutorium za 27 mld zysku Orlenu

Polacy pokonani! Ta gra przebiła rekord Wiedźmina

TSUE zamknie przemysł, bo ten szkodzi środowisku

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych