Polska żywność globalną marką
Polska żywność liczy się na świecie jak nigdy dotąd. Eksport bije kolejne rekordy. Miniony rok przeszedł do historii – sprzedaliśmy za granicę produkty rolno-spożywcze o wartości 53,5 miliarda euro – to prawie dziesięć razy więcej niż dwie dekady temu. Z kraju, który kiedyś obsługiwał głównie rodzimy rynek, Polska wyrosła na jednego z liderów eksportu żywności w Unii Europejskiej.
Rekordy nie są przypadkiem. Zadziałała jakość, popyt i skuteczne poszukiwanie nowych rynków zbytu. To właśnie ekspansja w takich krajach, jak Algieria, Libia, Kongo, Tunezja czy Mauritius stała się jednym z motorów wzrostu. Jednocześnie nasi producenci dopracowują swoje wyroby, dostosowując ich skład, etykiety i parametry jakościowe do wymagań odbiorców w różnych regionach świata.
Najważniejszym odbiorcą polskiej żywności pozostają kraje Wspólnoty, do których w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy br. sprzedaliśmy produkty rolno-spożywcze o wartości 25 mld zł, co jest wynikiem o ponad 9 proc. wyższym wobec analogicznego okresu rok wcześniej. Z kolei eksport na inne rynki zwiększył się w tym czasie o 3 proc., dochodząc do 8 mild 300 mln zł.
Grzegorz Szafraniec, Wiadomości Agro telewizji wPolsce24
»» Odwiedź wgospodarce.pl na GOOGLE NEWS, aby codziennie śledzić aktualne informacje
»» O bieżących wydarzeniach w gospodarce i finansach czytaj tutaj:
Banki pod pręgierzem. Nie chodzi o finanse, ale o prezydenta
Do kogo należą prawa do słynnego logo? Jest wyrok
Kosiniak-Kamysz krytykuje GDDKiA za warianty drogi S7
»»Prof. Konrad Raczkowski: Szykują się drogie święta – oglądaj wywiad w telewizji wPolsce24
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.