Co z dworcem w Poznaniu? "Brakuje pieniędzy"
Dworzec Poznań Główny. W grudniu zeszłego roku zaprezentowano projekt nowoczesnego gmachu, z radykalnymi modyfikacjami w układzie torów oraz systemie komunikacyjnym. Dworzec miał stanowić kluczowy węzeł kolejowy na zachodzie Polski. Jednak, zgodnie z nową ekipą rządową, na realizacje projektu „nie mamy pieniędzy” - stwierdził wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak w wywiadzie dla portalu Transport Publiczny.
Od długiego czasu trwa dyskusja na temat przyszłości Poznania Głównego. Pomysł na nowy dworzec oraz modernizację infrastruktury kolejowej w regionie, początkowo szacowany na około 5 miliardów złotych był ambitny i miał być zrealizowany.
Kluczowy węzeł kolejowy w zachodniej Polsce
To juz kolejna inwestycja Polski, która idzie pod młotek. Dworzec „Poznań Główny” to kluczowy węzeł kolejowy w zachodniej Polsce. Według nowego wiceministra Piotra Malepszaka, mimo rosnącej liczby pasażerów obsługiwanych dziennie - obecnie około 70 tysięcy, a prognozowanej na przyszłość nawet 93 tysięcy - koszty inwestycji nie znajdują uzasadnienia w obecnych warunkach finansowych.
Po raz kolejny rząd traci czas na ponowne analizy, które już zostały zrobione. „Wiceminister podkreśla potrzebę przeprowadzenia szczegółowej analizy potrzeb pasażerskich”.
Kwestia budowy nowego dworca w Poznaniu nie jest jednak rozstrzygnięta. Zastępczyni prezydenta Poznania, Natalia Weremczuk, wyraża zdziwienie brakiem wsparcia finansowego dla projektu, szczególnie w kontekście realizacji podobnych inwestycji w innych miastach Polski.
„Jesteśmy zaskoczeni brakiem pieniędzy na budowę nowego dworca” - komentuje w rozmowie z dziennikarzami Epoznan zastępczyni prezydenta Poznania, Natalia Weremczuk.
Jak dodała „nie znajdujemy żadnego usprawiedliwienia, aby w sytuacji, gdy PKP realizuje podobne projekty w Łodzi, Warszawie i Lublinie, to nie chciało szukać pieniędzy dla drugiego węzła przesiadkowego w Polsce”.
Dla mieszkańców Poznania i regionu wielkopolskiego nowy dworzec miałby nie tylko poprawić komfort podróży, lecz także znacząco wspierać rozwój transportu kolejowego w Polsce. Ostateczne decyzje dotyczące projektu z pewnością będą miały daleko idące konsekwencje dla przyszłości komunikacyjnej nie tylko regionu.
»» O bieżących wydarzeniach w gospodarce i finansach czytaj tutaj:
Przyszłość należy do aut elektrycznych
Atom. Kluczowa inwestycja dla Polski. STOP!
Koniec „belkowego”? Rewolucja w opodatkowaniu kapitału
Gigantyczny kontrakt czołgowy. Będzie finał?
epoznan, radiopoznan, wpoznan,muratorplus, jb