Informacje

 Budowanie świadomości polskiego pochodzenia mebli ma współgrać z działaniami marketingowymi polskich producentów mebli na rynkach zagranicznych (Uwaga! mebel na zdjęciu nie nalezy do oferty Smart Furniture) / autor: Pixabay
Budowanie świadomości polskiego pochodzenia mebli ma współgrać z działaniami marketingowymi polskich producentów mebli na rynkach zagranicznych (Uwaga! mebel na zdjęciu nie nalezy do oferty Smart Furniture) / autor: Pixabay

Smart Furniture? Made in Poland

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 17 marca 2019, 10:54

  • Powiększ tekst

Podczas targów MEBLE POLSKA w Poznaniu zaprezentowane zostały wyniki dwóch projektów realizowanych w ramach Programu flagowego Polskie Meble: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) przedstawiła strategię marki dla polskiej branży meblarskiej, a Polski Fundusz Rozwoju (PFR) podsumował działania Akceleratora Eksportu Branży Meblarskiej.

Branża meblarska jest jedną z sił napędowych polskiej gospodarki. Polska jest szóstym producentem i trzecim największym eksporterem mebli na świecie. W Europie Polska odnotowuje największą dynamikę wzrostu eksportu: 111 proc. w okresie od 2006 do 2017 r.

Te dane nie idą jednak w parze z międzynarodowym wizerunkiem polskich mebli i ich producentów. Tylko nieliczni sprzedają za granicą produkty z własnym logo. Większość dostarcza meble zagranicznym kontrahentom, którzy później sprzedają je pod własnymi markami. W połączeniu z niskimi nakładami na marketing przekłada się to na brak świadomości wśród klientów, że umeblowanie ich mieszkania pochodzi z Polski, co przekłada się na niższe marże.

Próbę poprawy międzynarodowej pozycji branży meblarskiej podjęło się Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii, które uruchomiło Program Flagowy „Polskie Meble”. W ramach programu wypracowano tzw. koncepcję marki polskiej branży meblarskiej, określającej, w jaki sposób chcemy budować wizerunek polskich mebli na świecie.

Tak powstała idea Smart Furniture, czyli mebli multifunkcyjnych, organizujących przestrzeń mieszkania w wygodny i optymalny sposób. Budowanie świadomości pochodzenia mebli ma współgrać z działaniami marketingowymi polskich producentów mebli na rynkach zagranicznych. Jedną z podstawowych rekomendacji Strategii jest umieszczanie na lub przy polskich meblach komunikatu jednoznacznie wskazującego Polskę jako kraj ich pochodzenia: Smart Furniture. MADE IN POLAND.

W sprawnym wejściu na zagraniczne rynki pomoże Akcelerator Eksportu Branży Meblarskiej prowadzony w ramach Grupy PFR. Genezą jego powstania była koordynacja działań administracji publicznej i firmam z branży meblarskiej. Projekt powstał w wyniku konsultacji z przedsiębiorcami i w odpowiedzi na ich potrzeby. W trwającym 6 miesięcy programie, wzięło udział 21 firm, zatrudniających łącznie ok. 14 tys. osób.

Źródło: materiał prasowy MpiT, oprac. sek

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych