Poczta Polska nadrabia technologiczne zaległości
Poczta Polska jest firmą, która nadrabia zaległości ostatnich wielu lat zaniedbań we wprowadzaniu rozwiązań technologicznych – mówił w rozmowie z Maciejem Wośko, redaktorem naczelnym „Gazety Bankowej”, w „Wywiadzie Gospodarczym” w Telewizji wPolsce.pl Przemysław Sypniewski, prezes Poczty Polskiej.
Trzeba wziąć pod uwagę to, że jesteśmy firmą, która nadgania zapóźnienia w rozwiązaniach technologiczne. istnieje konieczność nadrobienia zaległości nawet kilkudziesięcioletnie. I my mamy obowiązek to nadrobić, a jednocześnie rozbudowa sieci logistycznej – mówił Sypniewski.
Jak dodał, „za cel postawiliśmy sobie m.in. rozbudowę sieci odbioru przesyłek. Stąd nasze usługi pojawiły się także w takich miejscach jak Żabka czy Fresh Market. Będziemy robili wszystko, żeby w tych miejscach można było przesyłkę nadać, a nie tylko odebrać. W tym roku planujemy przebudowywać pocztę ze struktury listowej na paczkową”.
I dodał, że od kilku lat można zauważyć, że paczka, która najczęściej kojarzy się z kartonikiem, zaczyna przybierać formę mikropaczki.
Są to raczej przesyłki listowe, w ciągu kilku lat liczba mikropaczek będzie równa albo przewyższająca liczbę przesyłek listowych – mówił Sypniewski.
Jak twierdził, konsumenci chcą korzystać z rewolucji technologicznej także w kontakcie z usługami administracji publicznej.
Poczta polska bierze udział w rozmowach na ten temat i co jest istotne, i pewnie – podobnie jak winnych krajach, także zdarzy się u nas – usługi cyfrowe własnych operatorów zostaną wykorzystane do tego celu – uważa szef Poczty Polskiej.
Zwrócił uwagę na to, że usługi pocztowego są obowiązkiem, które państwo ma wobec obywateli.
Dzisiaj 20-25 proc. ludzi w Polsce nie ma komputera. Pytanie brzmi czy my jesteśmy w stanie przymusić tych ludzi do kupna komputera, prawdopodobnie nie czyli część korespondencji do nich będzie musiała zostać dostarczona w sposób tradycyjny – dodał Sypniewski.
Jak mówił, „Poczta realizuje koncepcje Ministerstwa Cyfryzacji związane z e-doręczaniem przesyłek.
My te usługi świadczymy, każdy może sobie zamówić usługę, zakładając sobie skrzynkę i będzie mógł tę przesyłkę odebrać elektronicznie. My dostarczymy mu skan przesyłki – dodał szef Poczty.
I jak dodał, „zmianę technologiczną traktuję jak wyzwanie czyli w jaki sposób przystosować firmę, którą zarządzam, żeby na tym skorzystała nie tylko firma, ale obywatele i dla państwo”.