Mastercard wprowadzi płatności NFT
Bitcoin spadł do najniższego poziomu od końca 2020 r. z powodu obaw związanych z przyspieszającą inflacją w USA
Choć w przeszłości kryptowaluty nie reagowały tak jak tradycyjne aktywa, w ostatnim czasie związek między nimi stał się coraz ściślejszy. Obecnie pojawił się najwyraźniejszy jak dotąd sygnał, że kryptowaluty takie jak bitcoin i ethereum poruszają się równolegle z akcjami, ponieważ obawy o inflację spowodowały gwałtowny spadek akcji i kryptowalut.
Przyczyny takiego stanu rzeczy są różne, ale w dużej mierze wynikają z tego, że właściciele instytucjonalni w podobny sposób kalibrują swoje ryzykowne aktywa, niezależnie od tego, czy są to akcje technologiczne czy bitcoin. Miesięczna inflacja w Stanach Zjednoczonych spadła w kwietniu z 8,5 proc. do 8,3 proc., co sugeruje, że wzrost cen znalazł się na „szczycie” - ale nowe maksima na poziomie 8,6 proc. w ostatni piątek wstrząsnęły zarówno rynkami akcji, jak i kryptowalut.
Bitcoin rozpoczął tydzień mocno, wznosząc się ponad poziom 31 000 dolarów, ale w dalszej części tygodnia handlowano głównie w okolicach 30 000 dolarów. W weekend spadł jednak do poziomu poniżej 25 000 dolarów na platformie eToro, z powodu obaw o inflację.
Ethereum również wzrósł do około 1900 dolarów, a w dalszej części tygodnia, oscylował około 1800 dolarów. Jednak w trakcie weekendu cena znacznie spadła i obecnie utrzymuje się na poziome około 1300 dolarów.
The Merge na dobrej drodze - twórcy zapowiadają trudności
Zbliżające się połączenie blockchaina Ethereum jest na dobrej drodze, ponieważ zakończył się test sieci Ropsten. W piątek deweloperzy zaangażowani w transformację blockchaina ogłosili wprowadzenie tzw difficulty bomb w starej sieci proof-of-work, mającej zachęcić do przyjęcia nowego systemu.
Merge zasadniczo przeniesie blockchain Ethereum z modelu proof-of-work (PoW) na model proof-of-stake (PoS). Zachęci to właścicieli kryptowalut do uczestnictwa w sieci i ma na celu odejście od wysoce energochłonnego modelu PoW.
Chociaż kopacze nadal będą mogli korzystać z modelu PoW, po uruchomieniu zostanie wprowadzona difficulty-bomb, która sprawi, że proces wydobywania stanie się znacznie trudniejszy - co ich do tego zniechęci. Sugeruje się, że z czasem, dzięki modelowi PoS, stanie się on kryptowalutą deflacyjną, w którym właściciele ETC są zachęcani do zachowywania się jak oszczędzający.
Pojawiły się jednak zastrzeżenia ze strony deweloperów. Niektórzy sugerują, że bomba może spowolnić proces The Merge. Założyciel Vitalik Buterin zapowiedział, że nastąpi to w sierpniu, a najpóźniej w październiku.
Mastercard wprowadzi płatności NFT
Firma Mastercard, globalna firma technologiczna działająca w obszarze płatności, zamierza wprowadzić bezpośrednią obsługę platform NFT i Web3 na swoich kartach. Firma twierdzi, że stara się umożliwić klientom dostęp do rynku i obniżyć bariery dla produktów za pomocą swoich rozwiązań płatniczych.
W sytuacji, gdy rynek NFT i Web3 szybko się rozwija, nie można lekceważyć dodania ważnego elementu infrastruktury, jakim jest Mastercard. Dostęp jest prawdopodobnie jedną z kluczowych kwestii, jeśli chodzi o powstające technologie finansowe, takie jak NFT, a usuwanie barier wejścia na rynek jest dobrodziejstwem dla tej przestrzeni.
Na wschodzącym rynku NFT, nawet pomimo niskich cen w ostatnich miesiącach, wyrósł zróżnicowany sektor, bogaty w projekty, pomysły i innowacje. Kiedy do gry wchodzą wielcy instytucjonalni gracze finansowi, tacy jak Mastercard, jest to wielka chwila. Mastercard ma już opcje, jeśli chodzi o inne kryptowaluty, ale NFT i Web3 wciąż są w tym zakresie w fazie początkowej.
Firma współpracuje z kilkoma znaczącymi graczami, w tym z The Sandbox, która jest dostępna na platformie eToro jako SAND, aby umożliwić klientom korzystanie z kart Mastercard na różnych platformach do płacenia za towary cyfrowe. Mastercard twierdzi, że jego firmy partnerskie wygenerowały około 25 miliardów dolarów sprzedaży w 2021 roku.
Salesforce uruchamia własną platformę NFT
Firma Salesforce zajmująca się oprogramowaniem w chmurze, uruchamia własną platformę NFT o nazwie NFT Cloud. Dla tego światowego lider w dziedzinie oprogramowania biznesowego w chmurze, platforma NFT jest dla niej naturalnym wyborem.
Platforma pozwoli klientom biznesowym firmy na tworzenie i zarządzanie własnymi NFT oraz pomoże im w kreowaniu strategii zaangażowania marki i dostępu do niej. Jest to klasyczne zagranie, polegające na oferowaniu narzędzi innym firmom, które otwierają nowe technologie.
Chociaż istnieje już silny rynek platform NFT i wiele sposobów ich tworzenia, znaczenie oferowania tego rodzaju narzędzi przez firmy takie jak Salesforce polega na tym, że otwierają one rynek dla firm, które mogą nie mieć wystarczającej wiedzy technicznej, aby stworzyć własny produkt od podstaw.
Konsumenci mają wyraźny apetyt na narzędzia NFT, które pomagają im angażować się w relacje z markami, które kochają. Oferta Salesforce jest bardzo atrakcyjnym pomysłem dla klientów biznesowych.
Simon Peters, analityk kryptowalut eToro