
E-Doręczenia ze wsparciem PKO BP
Poczta Polska, PKO Bank Polski i KIR podpisały list intencyjny ws. współpracy nad usługą e-Doręczeń - poinformowała we wtorek Poczta. W serwisie iPKO będzie można m.in. założyć adres do e-Doręczeń oraz otrzymywać powiadomienia. Z czasem usługa ma być dostępna dla innych instytucji.
Wspólne działania mają m.in. ułatwić korzystanie z e-Doręczeń i przyczynić się do zwiększenia dostępności komunikacji elektronicznej w kontaktach pomiędzy urzędami i instytucjami a obywatelami - podkreśliła Poczta Polska w informacji prasowej.
Klienci banku będą mogli złożyć wniosek o założenie adresu do e-Doręczeń z poziomu serwisu internetowego PKO Banku Polskiego - iPKO; mają też otrzymywać powiadomienia o nowej korespondencji. Po otwarciu powiadomienia klienci będą przekierowani do portalu Poczty Polskiej, bez konieczności dodatkowego logowania, gdzie będą mogli odebrać i przeczytać otrzymane wiadomości - wyjaśniono.
Jak wskazano, KIR ma zapewnić infrastrukturę do integracji e-Doręczeń z sektorem bankowym; z czasem rozwiązania takie mają być dostępne również dla innych zainteresowanych nimi instytucji.
„Współpraca Poczty Polskiej z PKO BP i KIR to kolejny element procesu cyfrowej transformacji naszej spółki. Chcemy nie tylko wyznaczać nowe standardy, ale też poprawiać dotychczasowe metody działania” - wskazał cytowany w informacji prasowej prezes Poczty Polskiej Sebastian Mikosz.
W najbliższych miesiącach partnerzy planują przeprowadzenie analiz technologicznych i biznesowych, które pozwolą na dopracowanie warunków współpracy, przygotowanie i wdrożenie tej usługi - podano.
KIR został powołany w 1991 r. w celu elektronizacji i profesjonalizacji rozliczeń międzybankowych w Polsce. Jest kluczową firmą obsługującą infrastrukturę polskiego sektora bankowego.
Poczta Polska to spółka Skarbu Państwa, największy operator pocztowy na rynku krajowym. Jej sieć obejmuje 7,6 tys. placówek, filii i agencji pocztowych w kraju. Według spółki z jej usług korzysta ponad 90 proc. Polaków.
Zarząd firmy wdraża obecnie plan transformacji, który według prezesa Mikosza ma przekształcić operatora „w nowoczesną firmę kuriersko-detaliczno-finansowo-cyfrową” i jest potrzebny ze względu na trudną sytuację Poczty. Plan transformacji obejmuje osiem obszarów: sprzedaż, logistykę, zasoby ludzkie, IT, organizację i zarządzanie, nieruchomości, finanse i grupę kapitałową. Przeznaczono na niego ok. 500 mln zł.
W maju Poczta poinformowała PAP, że w 2024 r. zanotowała 213 mln zł straty netto. Strata była mniejsza o 408 mln zł wobec tej z 2023 r. Dodano, że Poczta w 2025 r. planuje zwiększenie inwestycji, „zwłaszcza w obszarze IT, aby podnieść bezpieczeństwo i automatyzację procesów biznesowych, co ma na celu dalszą transformację i budowę wartości organizacji”.
PAP, sek
»» Odwiedź wgospodarce.pl na GOOGLE NEWS, aby codziennie śledzić aktualne informacje
»» O bieżących wydarzeniach w gospodarce i finansach czytaj tutaj:
Ameryka wypada z elitarnego klubu. Rządzą w nim Niemcy
Bruksela ostro tnie prognozy tegorocznego wzrostu PKB
Wycinka na działce. Deregulacja czy prezent dla deweloperów?
»» Podliczono wszystkie głosy. Znamy wyniki ze 100 proc. komisji wyborczych – oglądaj na antenie telewizji wPolsce24
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.