Informacje

PZU z nagrodą w Paryżu

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 13 czerwca 2018, 11:53

  • Powiększ tekst

PZU został doceniony za innowacyjny sposób obsługi głuchych i niedosłyszących - poinformowała w środę spółka. Polski ubezpieczyciel w Paryżu odebrał nagrodę za to, że w ub.r. uruchomił przez internet trójstronne połączenia wideo z konsultantem w języku migowym.

Podczas uroczystej gali w Paryżu, przedstawiciele PZU odebrali we wtorek wieczorem nagrodę EFMA-Accenture Innovation in Insurance Awards w kategorii „Customer Experience & Engagement”.

EFMA (European Financial Management Association) to organizacja, która zrzesza 3300 banków i ubezpieczycieli z ponad 130 krajów, oferując im dostęp do najbardziej innowacyjnych rozwiązań w branży finansowej.

Nagrody EFMA-Accenture Innovation in Insurance Awards to wyróżnienie dla najbardziej innowacyjnych projektów w sektorze ubezpieczeniowym, które wykorzystują nowe technologie i są odpowiedzią na największe wyzwania ery cyfrowej - poinformowała spółka w komunikacie.

Jak dodano, do konkursu zgłoszono ponad 320 innowacji z 237 instytucji finansowych z 45 krajów.

Międzynarodowe jury doceniło innowacyjny sposób obsługi klientów głuchych i niedosłyszących. PZU, jako pierwsza instytucja finansowa w Europie, uruchomiła w 2017 roku trójstronne połączenia wideo przez internet z konsultantem w języku migowym - przekazała spółka.

PZU tłumaczy, że w Polsce mieszka ok. 50 tysięcy ludzi posługujących się polskim językiem migowym.

W trosce o ich komfort, PZU wprowadziło obsługę klientów w polskim języku migowym już w listopadzie 2015 r. Początkowo była dostępna tylko w wybranych oddziałach firmy. W grudniu 2017 roku spółka we współpracy z polskim start-upem Migam, wprowadził usługę umożliwiającą klientom głuchym i niedosłyszącym jednoczesne połączenie wideo przez internet z tłumaczem języka migowego oraz specjalistą PZU - czytamy w komunikacie.

PZU tłumaczy, że korzystając z usług tłumaczy języka migowego, spółka zapewnia „profesjonalną jakość tłumaczenia i redukuje ryzyko nieporozumień”. Usługa ta umożliwia załatwienie swojej sprawy z domu, ogranicza również koszty związane z przyprowadzaniem tłumaczy do oddziałów PZU.

Grupa PZU podkreśla, że jest dzisiaj największą grupą finansową w Europie Środkowo-Wschodniej. Zarządza blisko 300 mld zł aktywów i ma 22 mln klientów w pięciu krajach. Skarb Państwa ma 34,18 proc. akcji PZU SA.

(PAP)SzSz

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych